Et af de spørgsmål, som jeg synes er lidt interessant er: Hvis vores ånd og sind kommer til himlen når/hvis vi dør, hvorfor er det så, så vigtigt med legemets genopstandelse???
Min umiddelbare tanke, uden at have studeret emnet nærmere er, at Gud i begyndelsen skabte alt fuldkomment. Herunder også mennesket med ånd, sjæl OG legeme.
1. Mosebog 1 v.31
"Gud så alt, hvad han havde skabt, og han så, hvor godt det var. Så blev det aften, og det blev morgen, den sjette dag."
Legemet blev ødelagt af syndens indtrængen i verden, og dermed blev det fuldkomne ødelagt eller besmittet og dermed ikke længere fuldkomment.
Så hvis Gud mener, at for at mennesket er fuldkomment, skal det bestå af 3 dele: ånd, sjæl OG legeme, vil mennesket ikke være fuldkomment før det består af alle tre elementer. Så hvis de døde kun består af ånd og sjæl, vil de ikke være fuldkomne.
Men da vort jordiske legeme er besmittet af syndens kraft, kan dette ikke gå ind for Gud i Hans fuldkommenhed, derfor er det Bibelen så siger, at når Jesus kommer igen og de hellige som har taget imod Hans frelse bortrykkes til luften, da skal vore legemer FORVANDLES.
1. Korintherbrev 15 v. 50-55
"Men det siger jeg jer, brødre: Kød og blod kan ikke arve Guds rige, og det forgængelige arver ikke det uforgængelige. Se, jeg siger jer en hemmelighed: Vi skal ikke alle sove hen, men vi skal forvandles, i ét nu, på et øjeblik, ved den sidste basun; for basunen skal lyde, og de døde skal opstå som uforgængelige, og vi skal forvandles. For dette forgængelige skal iklædes uforgængelighed, og dette dødelige skal iklædes udødelighed. Og når dette forgængelige har iklædt sig uforgængelighed og dette dødelige iklædt sig udødelighed, da vil det ord, der er skrevet, være opfyldt: Døden er opslugt og besejret. Død, hvor er din sejr? Død, hvor er din brod?"
Læs i øvrigt også fra vers 35 og resten af kapitlet.
Forvandles fra og til hvad? Forvandles fra syndige legemer til fuldkomne legemer, som ikke er besmittet med synden. Eller som Paulus skriver, så forvandles vi til uforgængelige legemer. Det vil sige, at legemerne ikke kan dø. Døden har ingen magt over disse legemer.
Dette var (foreløbigt) mit indspark om dette emne.
"Men når disse ting begynder at ske, så se op og løft jeres hoved, for jeres forløsning nærmer sig.« (Luk. 21:28)
onsdag den 15. januar 2014
mandag den 13. januar 2014
Det har vi hørt før...
Jeg får spørgsmål som lyder samlet set: "Vi har hørt mange sige: 'NU kommer Jesus igen,' men det har ikke passet nogle af gangene. Hvorfor skulle vi tro det denne gang? Kan det ikke lige så vel vare hundredevis af år endnu?
2. Petersbrev 3 v.3-4:
"For først og fremmest skal I vide, at der i de sidste dage vil komme spottere, som følger deres egne lyster, og som hånligt siger: "Hvad bliver der af løftet om hans komme? Siden vore fædre døde, er alting jo blevet ved at være, som det var fra skabelsens begyndelse.""
Det, som har været kendetegnende ved tidligere "profetier" om Kristi genkomst, har været de ikke har stemt med de bibelske profetier. Bibelens profetier skal opfyldes, hver og en. Det er ikke således, at Gud har givet x antal tusinde profetier til sit folk, og han så sidder med en krukke og trækker hvilke af dem Han vil opfylde. Nej, alle skal stemme og i rette rækkefølge.
En anden ting, som andre grupper har brugt til sine profetier, er frygt. Frygten for hvad der vil ske? Opfordring til at sælge alt eller give alt bort? Opfordring til at undlade uddannelse og arbejde, da der alligevel ikke er behov for dette? Og så at sprede frygt i befolkningen for om det nu også sker?
Gud opererer ikke udfra frygt, men udfra kærlighed. Hans kærlighed er SÅ stor, at han sendte sin Søn til jorden for at frelse menneskene, men menneskene har fravalgt at tage imod denne gave fra Gud. Når vi fravælger, betyder det også at vi tilvælger, men vi tilvælger det modsatte af hvad vi fravælger.
Det, som frelsen tilbyder, er at vi kan blive gjort skyldfrie ved troen på Kristus. Så når vi tilvælger frelsen, er det skyldfriheden vi tilvælger. Modsat, når vi fravælger frelsen i troen på Kristus, så er det skyldfriheden vi fravælger, og dermed tilvælger vi at være skyldige. Og skyldige får sin dom, og dommen den er evig afstand fra Gud.
Kulter og sekter, som har fremsat datoer for Kristi genkomst, har ikke baseret sine "profetier" på Bibelens profetiske ord, men på spektakulære matematiske beregninger, åbenbaringer fra engle mv. Og for at være sikret har de begået kollektive selvmord, eller flygtet ud i de franske alper mv. Men hvor i Bibelen står der, at for at opnå frelsen skal man begå selvmord eller befinde sig i de franske alper???
Nej, Bibelen er meget specifik. Den siger: "Du må ikke slå ihjel!" Det gælder også dig selv. Altså, den fysiske død. Ikke, som når Paulus taler om at dræbe kødets gerninger. Han taler i overført betydning.
Bibelen siger også klart, at når Jesus henter sin brud, så sker det i det usynlige. Ingen vil se ham, men millioner vil på en brøkdel af et sekund, forsvinde fra jorden. Det er Gud som siger: "Kom herop." og vupti uden vi selv når at opdage det, så er det sket.
Først syv år senere, ved Kristi andet komme, vil det ske synligt for enhver. Men der kommer Han herned sammen med sine engle.
Det, som denne gang er anderledes er, at det er de sande troende som nu råber: "NU ved vi Han snart kommer." da tegnene Han har givet, stemmer med det vi ser der er sket og de stemmer med de ting, som Guds Ord har profeteret skal komme efter. Der er en guddommelig sammenfald af profetiske opfyldelser, som viser os, at dette er den tid, som profeterne fra tidernes morgen har set hen til.
De troende, går ikke rundt i frygt, men lever i forventning og glæde og trøster hinanden med, at SNART skal vi være sammen med Ham, som vi hele tiden har set hen til.
Dette, er hvad som skiller disse tiders profetier, fra tidligere sekter og kulters spådomme.
2. Petersbrev 3 v.3-4:
"For først og fremmest skal I vide, at der i de sidste dage vil komme spottere, som følger deres egne lyster, og som hånligt siger: "Hvad bliver der af løftet om hans komme? Siden vore fædre døde, er alting jo blevet ved at være, som det var fra skabelsens begyndelse.""
Det, som har været kendetegnende ved tidligere "profetier" om Kristi genkomst, har været de ikke har stemt med de bibelske profetier. Bibelens profetier skal opfyldes, hver og en. Det er ikke således, at Gud har givet x antal tusinde profetier til sit folk, og han så sidder med en krukke og trækker hvilke af dem Han vil opfylde. Nej, alle skal stemme og i rette rækkefølge.
En anden ting, som andre grupper har brugt til sine profetier, er frygt. Frygten for hvad der vil ske? Opfordring til at sælge alt eller give alt bort? Opfordring til at undlade uddannelse og arbejde, da der alligevel ikke er behov for dette? Og så at sprede frygt i befolkningen for om det nu også sker?
Gud opererer ikke udfra frygt, men udfra kærlighed. Hans kærlighed er SÅ stor, at han sendte sin Søn til jorden for at frelse menneskene, men menneskene har fravalgt at tage imod denne gave fra Gud. Når vi fravælger, betyder det også at vi tilvælger, men vi tilvælger det modsatte af hvad vi fravælger.
Det, som frelsen tilbyder, er at vi kan blive gjort skyldfrie ved troen på Kristus. Så når vi tilvælger frelsen, er det skyldfriheden vi tilvælger. Modsat, når vi fravælger frelsen i troen på Kristus, så er det skyldfriheden vi fravælger, og dermed tilvælger vi at være skyldige. Og skyldige får sin dom, og dommen den er evig afstand fra Gud.
Kulter og sekter, som har fremsat datoer for Kristi genkomst, har ikke baseret sine "profetier" på Bibelens profetiske ord, men på spektakulære matematiske beregninger, åbenbaringer fra engle mv. Og for at være sikret har de begået kollektive selvmord, eller flygtet ud i de franske alper mv. Men hvor i Bibelen står der, at for at opnå frelsen skal man begå selvmord eller befinde sig i de franske alper???
Nej, Bibelen er meget specifik. Den siger: "Du må ikke slå ihjel!" Det gælder også dig selv. Altså, den fysiske død. Ikke, som når Paulus taler om at dræbe kødets gerninger. Han taler i overført betydning.
Bibelen siger også klart, at når Jesus henter sin brud, så sker det i det usynlige. Ingen vil se ham, men millioner vil på en brøkdel af et sekund, forsvinde fra jorden. Det er Gud som siger: "Kom herop." og vupti uden vi selv når at opdage det, så er det sket.
Først syv år senere, ved Kristi andet komme, vil det ske synligt for enhver. Men der kommer Han herned sammen med sine engle.
Det, som denne gang er anderledes er, at det er de sande troende som nu råber: "NU ved vi Han snart kommer." da tegnene Han har givet, stemmer med det vi ser der er sket og de stemmer med de ting, som Guds Ord har profeteret skal komme efter. Der er en guddommelig sammenfald af profetiske opfyldelser, som viser os, at dette er den tid, som profeterne fra tidernes morgen har set hen til.
De troende, går ikke rundt i frygt, men lever i forventning og glæde og trøster hinanden med, at SNART skal vi være sammen med Ham, som vi hele tiden har set hen til.
Dette, er hvad som skiller disse tiders profetier, fra tidligere sekter og kulters spådomme.
onsdag den 8. januar 2014
Åbenbarings kryptiske sprog
Sad i går aftes og læste lidt i Åbenbaringsbogen, og nåede så til kapitel 9:17 som lyder:
"Og således så jeg hestene i mit syn og dem, der red på dem: De havde ildrøde og dybblå og svovlgule brynjer på, og hestenes hoveder var som løvehoveder, og ud af munden på dem stod ild og røg og svovl."
Sad og tænkte lidt: HVAD I ALVERDEN BETYDER DÉT???
Tænkte så, jeg ville prøve at slå det op på grundsproget og se hvad dér står og om det vil kunne kaste lys over teksten? Så gennemgik det ord for ord og skrev så en anden oversættelse, som lyder følgende:
"Og således så jeg hestene (de) der havde besat deres område, bar armering på overkroppen som med ild og med rød kant om sort og med svovl. Og deres herre var som en brølende løve, og fra deres mund udgik som et sværd, ild og røg og guddommelige ord om magt til helliggørelse."
Jesus beskrives som Løven af Juda, mens satan beskrives som en brølende løve...
Det fik mig til tænke på selvmordsbombere med selvmordsveste. Jeg googlede derfor dette og dette var så det første billede der dukkede op:
Så ved at dykke ned i grundsproget, kan vi faktisk få et langt tydeligere billede af hvad der reelt står.
Jeg lader billedet stå lidt endnu, og vender så tilbage til studiet...
"Og således så jeg hestene i mit syn og dem, der red på dem: De havde ildrøde og dybblå og svovlgule brynjer på, og hestenes hoveder var som løvehoveder, og ud af munden på dem stod ild og røg og svovl."
Sad og tænkte lidt: HVAD I ALVERDEN BETYDER DÉT???
Tænkte så, jeg ville prøve at slå det op på grundsproget og se hvad dér står og om det vil kunne kaste lys over teksten? Så gennemgik det ord for ord og skrev så en anden oversættelse, som lyder følgende:
"Og således så jeg hestene (de) der havde besat deres område, bar armering på overkroppen som med ild og med rød kant om sort og med svovl. Og deres herre var som en brølende løve, og fra deres mund udgik som et sværd, ild og røg og guddommelige ord om magt til helliggørelse."
Jesus beskrives som Løven af Juda, mens satan beskrives som en brølende løve...
Det fik mig til tænke på selvmordsbombere med selvmordsveste. Jeg googlede derfor dette og dette var så det første billede der dukkede op:
Så ved at dykke ned i grundsproget, kan vi faktisk få et langt tydeligere billede af hvad der reelt står.
Jeg lader billedet stå lidt endnu, og vender så tilbage til studiet...
lørdag den 4. januar 2014
Summa Summarum
Det kan måske være lidt meget for nogen, at læse alle blogindlæggene igennem. Derfor vil jeg prøve at lave en lille "kort" opsummering. Her vil en del detaljer dog gå tabt, men så må du læse selve blogindlæggene for at få uddybningen.
I indlægget: "Kvinden på himlen," som ser på profetien fra Åbenbaringen kapitel 12, så vil stjernetegnet jomfruen være at se på himlen 23. september 2017. Særligt er det, at 3 planeter og stjernetegnet løvens 9 stjerner vil være placeret over jomfruens hoved. Solen vil stå ved hendes overkrop, månen være at se lige under fødderne og planeten Saturn, som kaldes kongeplaneten, vil være i hendes skød, som var hun gravid. Saturn vil være at se i jomfruens skød i 9 måneder.
Dette tegn skal indikere de første 3,5 år af trængselstiden er overstået. Åbenbaringen beskriver, at hun er gravid og skriver i fødselsvéer. Det er altså dette tidspunkt vi skal regne fra.
Hvis vi regner 3,5 år (= 42 uger = 1260 dage) bagud, vil vi ende i september 2014.
I indlægget: "Guds kalender - Bibelens hæbræiske rødder" ses der nærmere på, at Bibelens siger, at bortrykkelsen vil finde sted, når den sidste basun - Guds basun - lyder. Dette refererer til den jødiske helligdag Rosh Hashanah - Basunernes fest. Her blæses først 99 gange i basuner, eller shofars. Herefter blæses én gang mere, gang nummer 100, hvilket kaldes: Guds basun.
Rosh Hashanah afholdes næste gang den 25. - 26. september 2014.
I indlægget: "Ingen kender dagen eller timen," ses der nærmere på dette mystiske udtryk. I jødisk kontekst, er dette ikke en hvilken som helst dag, men en helt specifik dag i løbet af året: Rosh Hashanah. Så dette mystiske udtryk, refererer altså også til Basunernes Fest, hvor Guds basun lyder, som ovenfor beskrevet.
I indlægget: "Som en tyv om natten," vises hvordan at dette faktisk ikke er henvendt til alle, men til den del af Guds kirke, som har ritualiseret og traditioneret relationen med Ham, fremfor et levende og personligt samvær.
I indlægget om Rabbi Yitzhak Kaduri, fortælles hvordan han i 2006 havde mødt Messias, og Messias havde tilkendegjort overfor ham, at Han ville komme kort efter Premierminister Ariel Sharon er død. Ariel Sharon har ligget i koma i 8 år nu, men 1. januar 2014 meddelte familien, at Ariel Sharon ligger på sit yderste dødsleje. Ariel Sharon vil altså snart gå bort.
Dette er ikke baseret på syner, drømme eller særlige åbenbaringer. Dette er baseret på studie af Bibelens ord, NASAs beregninger om himmellegemernes bevægelser, samt jødisk kultur og kommunikationsforståelse.
Jesus siger i Markus 10, at end ikke han selv kender dagen. Kun Faderen, men i Åbenbaringen 1 v.1 siger Jesus nu, at ALT nu (efter han steg til himmels) er blevet ham åbenbaret og det fordi han skal fortælle det videre til de, som tjener ham. Så det, Jesus ikke vidste i Markus 10, ved han nu i Åbenbaringen 1.
1. Thess. 5 v.4 skriver, at vi hvis vi lever i lyset, BØR vi kende dagen for hans komme. Hvis man lever i mørket, altså at livet med Gud er blevet ritualer og traditioner og uden liv og fællesskab, SÅ vil Han komme som en tyv om natten.
Så der er ikke noget odiøst i, at skulle kunne vide hvornår Han kommer igen...
Ses vi deroppe???
Opsummeringer
I indlægget: "Tegn i sol, måne og stjerner," vises hvordan solen bliver formørket og månen som blod. Her fremlægges hvordan sammenfald af disse og jødiske helligdage har særlig profetisk betydning. Det vises, at der i 2014/15 vil være disse profetiske tegn på himlen. Hvis vi ser historisk på dette, så er deti det år, som disse tegn begynder, at de profetiske begivenheder finder sted, og ikke året hvor de slutter. Så udfra dette er år 2014 et særligt år rent profetisk.I indlægget: "Kvinden på himlen," som ser på profetien fra Åbenbaringen kapitel 12, så vil stjernetegnet jomfruen være at se på himlen 23. september 2017. Særligt er det, at 3 planeter og stjernetegnet løvens 9 stjerner vil være placeret over jomfruens hoved. Solen vil stå ved hendes overkrop, månen være at se lige under fødderne og planeten Saturn, som kaldes kongeplaneten, vil være i hendes skød, som var hun gravid. Saturn vil være at se i jomfruens skød i 9 måneder.
Dette tegn skal indikere de første 3,5 år af trængselstiden er overstået. Åbenbaringen beskriver, at hun er gravid og skriver i fødselsvéer. Det er altså dette tidspunkt vi skal regne fra.
Hvis vi regner 3,5 år (= 42 uger = 1260 dage) bagud, vil vi ende i september 2014.
I indlægget: "Guds kalender - Bibelens hæbræiske rødder" ses der nærmere på, at Bibelens siger, at bortrykkelsen vil finde sted, når den sidste basun - Guds basun - lyder. Dette refererer til den jødiske helligdag Rosh Hashanah - Basunernes fest. Her blæses først 99 gange i basuner, eller shofars. Herefter blæses én gang mere, gang nummer 100, hvilket kaldes: Guds basun.
Rosh Hashanah afholdes næste gang den 25. - 26. september 2014.
I indlægget: "Ingen kender dagen eller timen," ses der nærmere på dette mystiske udtryk. I jødisk kontekst, er dette ikke en hvilken som helst dag, men en helt specifik dag i løbet af året: Rosh Hashanah. Så dette mystiske udtryk, refererer altså også til Basunernes Fest, hvor Guds basun lyder, som ovenfor beskrevet.
I indlægget: "Som en tyv om natten," vises hvordan at dette faktisk ikke er henvendt til alle, men til den del af Guds kirke, som har ritualiseret og traditioneret relationen med Ham, fremfor et levende og personligt samvær.
I indlægget om Rabbi Yitzhak Kaduri, fortælles hvordan han i 2006 havde mødt Messias, og Messias havde tilkendegjort overfor ham, at Han ville komme kort efter Premierminister Ariel Sharon er død. Ariel Sharon har ligget i koma i 8 år nu, men 1. januar 2014 meddelte familien, at Ariel Sharon ligger på sit yderste dødsleje. Ariel Sharon vil altså snart gå bort.
Bottom line
Så Bottom Line: Kristus vil med ovenvejende sandsynlighed, vil hente sin brud, menigheden, i dette indeværende år 2014. Og han har sagt det vil ske i forbindelse med Rosh Hashanah, altså i september. Og her tror jeg personligt, at det er mere oplagt, at det vil være den 26. fremfor den 25. da sidstnævnte dato vil være lige op til jødernes sabbath.Dette er ikke baseret på syner, drømme eller særlige åbenbaringer. Dette er baseret på studie af Bibelens ord, NASAs beregninger om himmellegemernes bevægelser, samt jødisk kultur og kommunikationsforståelse.
Jesus siger i Markus 10, at end ikke han selv kender dagen. Kun Faderen, men i Åbenbaringen 1 v.1 siger Jesus nu, at ALT nu (efter han steg til himmels) er blevet ham åbenbaret og det fordi han skal fortælle det videre til de, som tjener ham. Så det, Jesus ikke vidste i Markus 10, ved han nu i Åbenbaringen 1.
1. Thess. 5 v.4 skriver, at vi hvis vi lever i lyset, BØR vi kende dagen for hans komme. Hvis man lever i mørket, altså at livet med Gud er blevet ritualer og traditioner og uden liv og fællesskab, SÅ vil Han komme som en tyv om natten.
Så der er ikke noget odiøst i, at skulle kunne vide hvornår Han kommer igen...
Ses vi deroppe???
Etiketter:
Basunernes fest,
Bortrykkelsen,
Bruden,
Guds Basun,
Israel,
Jesu Genkomst,
Jomfruen,
Jødiske helligdage,
profeti,
Som en tyv om natten
fredag den 3. januar 2014
Halvmåneguden
Dommerbogen 8:21:
"Da sagde Zeba og Salmunna: "Kom selv hen og hug os ned! Mands værd, mands styrke!" Så gik Gideon hen og dræbte Zeba og Salmunna og tog de månesegl, deres kameler havde om halsen."
Det, som er oversat til "månesegl" er egenligt halvmånesegl.
Som Kong David var et et forbillede på Messias som konge, og Josef et forbillede på Messias som den lidende, så var Gideon et forbillede på Messias som krigskonge.
Muslimerne tror, at Jesus vil komme tilbage og fortælle, at han var muslim. At han hader jøderne og de kristne og alle skal omvende sig til islam.
Ordet, som er oversat til månesegl, er det hebræiske ord: Saharon, og betyder retmæssigt: Halvmåne. Det kommer af et andet hebræisk ord: Shachar, som også er det ord der er brug for satan i Esajas 14: "Heylel ben Shachar". Navnet Lucifer er oversat fra Heylel og betyder retvist: Morgenstjerne/Halvmåne.
Morgenstjernen og Halvmånen er overalt i de islamiske symboler. Islam og satan er ét og det samme.
Navnet: "Allah" er et andet navn for Bel eller Baal, som i sin rette form blot betyder: "Herre" og var den Babyloniske Månegud. Dette var også denne gud Romerne tilbad, og Grækerne tilbad Gog (Gygez).
"The Hastings Encyclopedia of Religion and Ethics" bind 1, s. 326 bekræfter at Allah har sammenhæng med den Babyloniske gud Bel. Bel betyder, som tidligere nævnt: "Herre" og er fundet i Nordafrikanske arkæologiske udgravninger i forbindelse måneguden Sin.
Esajas 45 v.23:
"Jeg sværger ved mig selv, sandhed udgår af min mund, ord, der ikke vender tilbage: For mig skal hvert knæ bøje sig, hver tunge skal sværge ved mig."
Esajas 46 v.1:
"Bel går i knæ, Nebo synker sammen, gudebillederne læsses på lastdyr og okser."
Det ord, som i Dommerbogen 8 v.21 er oversat til kameler, kommer af det hebræiske ord: Ga'mal, og betyder også: Byrdernes bæst. Det samme, som er oversat til 'lastdyr' i Esajas 46 v.1.
Så gudebillederne, som 'lastdyrene' og okserne bar, var samme symbol som Gideon fjernede - Halvmånen.
Bel/Allah/satan (Halvmånen), det er alle navne for den samme, vil bøje sig for Gud.
Kilde:
Evenatthedoors.com
"God's war on Terror" af Walid Shoebat, s. 380-387.
"Da sagde Zeba og Salmunna: "Kom selv hen og hug os ned! Mands værd, mands styrke!" Så gik Gideon hen og dræbte Zeba og Salmunna og tog de månesegl, deres kameler havde om halsen."
Det, som er oversat til "månesegl" er egenligt halvmånesegl.
Som Kong David var et et forbillede på Messias som konge, og Josef et forbillede på Messias som den lidende, så var Gideon et forbillede på Messias som krigskonge.
Muslimerne tror, at Jesus vil komme tilbage og fortælle, at han var muslim. At han hader jøderne og de kristne og alle skal omvende sig til islam.
Ordet, som er oversat til månesegl, er det hebræiske ord: Saharon, og betyder retmæssigt: Halvmåne. Det kommer af et andet hebræisk ord: Shachar, som også er det ord der er brug for satan i Esajas 14: "Heylel ben Shachar". Navnet Lucifer er oversat fra Heylel og betyder retvist: Morgenstjerne/Halvmåne.
Morgenstjernen og Halvmånen er overalt i de islamiske symboler. Islam og satan er ét og det samme.
Navnet: "Allah" er et andet navn for Bel eller Baal, som i sin rette form blot betyder: "Herre" og var den Babyloniske Månegud. Dette var også denne gud Romerne tilbad, og Grækerne tilbad Gog (Gygez).
"The Hastings Encyclopedia of Religion and Ethics" bind 1, s. 326 bekræfter at Allah har sammenhæng med den Babyloniske gud Bel. Bel betyder, som tidligere nævnt: "Herre" og er fundet i Nordafrikanske arkæologiske udgravninger i forbindelse måneguden Sin.
Esajas 45 v.23:
"Jeg sværger ved mig selv, sandhed udgår af min mund, ord, der ikke vender tilbage: For mig skal hvert knæ bøje sig, hver tunge skal sværge ved mig."
Esajas 46 v.1:
"Bel går i knæ, Nebo synker sammen, gudebillederne læsses på lastdyr og okser."
Det ord, som i Dommerbogen 8 v.21 er oversat til kameler, kommer af det hebræiske ord: Ga'mal, og betyder også: Byrdernes bæst. Det samme, som er oversat til 'lastdyr' i Esajas 46 v.1.
Så gudebillederne, som 'lastdyrene' og okserne bar, var samme symbol som Gideon fjernede - Halvmånen.
Bel/Allah/satan (Halvmånen), det er alle navne for den samme, vil bøje sig for Gud.
Kilde:
Evenatthedoors.com
"God's war on Terror" af Walid Shoebat, s. 380-387.
Rabbi Yitzhak Kaduri
Rabbi Yitzhak Kaduri var en kendt rabbi i Israel. Han døde i 2006 i en alder af 108 år gammel.
I tiden før sin død, fortæller hans søn, at Rabbi Kaduri i det sidste drømte og talte meget om Messias. Han fortalte også, at han havde mødt Messias i flere åbenbaringer. Messias havde fortalt ham sit navn, og Rabbi Kaduri efterlod en note i en kuvert, som var forseglet indtil 1 år efter hans død. I noten havde havde Rabbi Kaduri skrevet navnet på Messias: Yehosua, som er ældre version af Yeshua, som er oversat til Jesus.
Jesus fortalte også Rabbi Kaduri, at Han ville komme kort efter PM Ariel Sharons død.
Ariel Sharon blev ramt af en hjerneblødning den 4. januar 2006. Hans post blev midlertidigt varetaget af Ehud Olmert. Lægerne gav ikke Ariel Sharon mange chancer for at vende tilbage til politik. To dage senere fik Ariel Sharon endnu en hjerneblødning, og han har derfor ligget i koma lige siden. Ingen har vovet at slukke for hans respirator.
1. januar 2014 udsendte pårørende en pressemeddelelse om, at Ariel Sharons tilstand er blevet forværret. De giver ham ikke meget tid tilbage...
Her er et par links til artikler om Ariel Sharons tilstand:
Rabbi Kaduri havde gennem livet mange profetier, som gik i opfyldelse. Her under katastrofen med Tsunamien i 2004.
Her under et klip om Rabbi Yitzhak Kaduri og hans profeti.
I tiden før sin død, fortæller hans søn, at Rabbi Kaduri i det sidste drømte og talte meget om Messias. Han fortalte også, at han havde mødt Messias i flere åbenbaringer. Messias havde fortalt ham sit navn, og Rabbi Kaduri efterlod en note i en kuvert, som var forseglet indtil 1 år efter hans død. I noten havde havde Rabbi Kaduri skrevet navnet på Messias: Yehosua, som er ældre version af Yeshua, som er oversat til Jesus.
Jesus fortalte også Rabbi Kaduri, at Han ville komme kort efter PM Ariel Sharons død.
Ariel Sharon blev ramt af en hjerneblødning den 4. januar 2006. Hans post blev midlertidigt varetaget af Ehud Olmert. Lægerne gav ikke Ariel Sharon mange chancer for at vende tilbage til politik. To dage senere fik Ariel Sharon endnu en hjerneblødning, og han har derfor ligget i koma lige siden. Ingen har vovet at slukke for hans respirator.
1. januar 2014 udsendte pårørende en pressemeddelelse om, at Ariel Sharons tilstand er blevet forværret. De giver ham ikke meget tid tilbage...
Her er et par links til artikler om Ariel Sharons tilstand:
- http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2014/01/02/092447.htm
- http://edition.cnn.com/2014/01/01/world/meast/israel-ariel-sharon/
- http://www.foxnews.com/world/2014/01/03/former-israeli-prime-minister-sharon-in-critical-condition-hospital-says/
Rabbi Kaduri havde gennem livet mange profetier, som gik i opfyldelse. Her under katastrofen med Tsunamien i 2004.
Her under et klip om Rabbi Yitzhak Kaduri og hans profeti.
Etiketter:
Ariel Sharon,
Bortrykkelsen,
Jesu Genkomst,
Kaduri,
Yitzhak Kaduri
torsdag den 2. januar 2014
"Som en tyv om natten"
Et af de citater, man ofte får slynget retur, når man taler om hvornår Messias skal komme igen, er: Han skal "komme som en tyv om natten".
Hvad betyder dette?
Jesus er født af en jødisk kvinde, Maria. Ikke af en palæstinenser, som Mahmoud Abbas var ude at sige i julen 2013. Den jødiske herkomst følger kvinden, altså moderen. Så er man født af en jødisk kvinde, er man jøde og vise versa.
Så Jesus blev født som jøde, og talte til disciplene som jøde, til jøde. Det vil sige, der er nogle kulturelle indforståetheder. Nogle udtryk og vendinger, som jøderne per automatik forstår og ved hvad betyder.
Lidt lige som når danskere benytter sarkasme og ironi. Danskere indbyrdes er vokset op med dette og forstår at afkode det som siges udfra kropssprog, betoning og kontekst. Indvandrere og gæster fra udlande har ofte særdeles vanskeligt ved at forstå dette, og bliver til tider fornærmet. Det er fordi de ikke er opvokset eller har lært at tyde denne kommunikationsform.
Det samme gælder for jøderne. De har nogle udtryk og vendinger, som vi ikke forstår, hvis ikke vi kender konteksten. Et af disse eksempler skrev jeg om i indlægget forleden dag: "Guds kalender - Bibelens hebræiske rødder". Det var eksemplet om: "Ingen kender dagen eller timen," så dette udtryk vil jeg ikke bruge mere tid på. I hvert fald ikke i denne sammenhæng.
Et andet udtryk er det med "en tyv om natten". Er der en dybere forståelse i dette?
Det var sådan på Jesu tid, at Ypperstepræsten kunne finde på at tjekke vagterne der vogtede byen. Hvis han kom og fandt dem sovende på sin post, listede han lige så stille væk igen. Her hentede han et stykke gloende kul, som han placerede på vagtens kappe, således der gik ild i hans tøj. Når vagten opdagede dette, sprang han op og for at opdage Ypperstepræsten forlængst var forsvundet. Vagten måtte flå sit tøj af, og dermed flygte nøgen i skam.
Husk, naturisme var ikke specielt på mode på det tidspunkt...
Så paralellen henfører til en almen kendt praksis blandt jøderne, at hvis du sover og ikke våger på din vagt, så bliver du brændt af.
Åbenbaringen 3 v.3b:
"Hvis ikke du våger, kommer jeg som en tyv, og du ved ikke, hvilken time jeg kommer over dig."
Jesus siger her til menigheden i Sardes, at HVIS ikke de våger, SÅ vil Han komme som en tyv. Så hvis altså de våger, må vi konkludere, at så kommer han IKKE som en tyv.
Det stemmer også overens med det skriftord, som jeg allerede har citerer et par gange...
1. Thess. 5 v.4:
"Men I, brødre, er ikke i mørke, så dagen skulle kunne overraske jer som en tyv."
Så, igen: Vi bør kende tidspunktet for Hans komme. Det er der ikke noget 'Jehovas Vidner' i, som jeg er blevet spurgt om ikke det er?
Vi skal kende dagen for Hans komme, så vi er klar.
Når en by, virksomhed, institution eller hvad det end måtte være, skal have besøg af Dronning Margrethe II af Danmark, så bliver ALT gjort rent. Gaderne fejes. Blomsterbede luges for ukrudt. Alt ryddes op og sættes pænt. Støv og skidt fjernes. Og det er bare på strækningen hun skal gå/køre. De personer, som hun skal møde, planlægger, forbereder, øver sig og tjekker igen og igen om der er noget som ikke er som det skal være, inden kun kommer, så ALT er klart, rent og pænt når hun så endelig ankommer.
Når kongehuset holder bryllup, er INTET overladt til tilfældighederne. Absolut INTET! Alt er øvet, indstuderet, gennemgået, drøftet, forberedt, rengjort, pudset, vasket og tjenerne er på sine pladser.
Hvilke forberedelser skal DU have gjort???
Hvad betyder dette?
Jesus er født af en jødisk kvinde, Maria. Ikke af en palæstinenser, som Mahmoud Abbas var ude at sige i julen 2013. Den jødiske herkomst følger kvinden, altså moderen. Så er man født af en jødisk kvinde, er man jøde og vise versa.
Så Jesus blev født som jøde, og talte til disciplene som jøde, til jøde. Det vil sige, der er nogle kulturelle indforståetheder. Nogle udtryk og vendinger, som jøderne per automatik forstår og ved hvad betyder.
Lidt lige som når danskere benytter sarkasme og ironi. Danskere indbyrdes er vokset op med dette og forstår at afkode det som siges udfra kropssprog, betoning og kontekst. Indvandrere og gæster fra udlande har ofte særdeles vanskeligt ved at forstå dette, og bliver til tider fornærmet. Det er fordi de ikke er opvokset eller har lært at tyde denne kommunikationsform.
Det samme gælder for jøderne. De har nogle udtryk og vendinger, som vi ikke forstår, hvis ikke vi kender konteksten. Et af disse eksempler skrev jeg om i indlægget forleden dag: "Guds kalender - Bibelens hebræiske rødder". Det var eksemplet om: "Ingen kender dagen eller timen," så dette udtryk vil jeg ikke bruge mere tid på. I hvert fald ikke i denne sammenhæng.
Et andet udtryk er det med "en tyv om natten". Er der en dybere forståelse i dette?
Det var sådan på Jesu tid, at Ypperstepræsten kunne finde på at tjekke vagterne der vogtede byen. Hvis han kom og fandt dem sovende på sin post, listede han lige så stille væk igen. Her hentede han et stykke gloende kul, som han placerede på vagtens kappe, således der gik ild i hans tøj. Når vagten opdagede dette, sprang han op og for at opdage Ypperstepræsten forlængst var forsvundet. Vagten måtte flå sit tøj af, og dermed flygte nøgen i skam.
Husk, naturisme var ikke specielt på mode på det tidspunkt...
Så paralellen henfører til en almen kendt praksis blandt jøderne, at hvis du sover og ikke våger på din vagt, så bliver du brændt af.
Åbenbaringen 3 v.3b:
"Hvis ikke du våger, kommer jeg som en tyv, og du ved ikke, hvilken time jeg kommer over dig."
Jesus siger her til menigheden i Sardes, at HVIS ikke de våger, SÅ vil Han komme som en tyv. Så hvis altså de våger, må vi konkludere, at så kommer han IKKE som en tyv.
Det stemmer også overens med det skriftord, som jeg allerede har citerer et par gange...
1. Thess. 5 v.4:
"Men I, brødre, er ikke i mørke, så dagen skulle kunne overraske jer som en tyv."
Så, igen: Vi bør kende tidspunktet for Hans komme. Det er der ikke noget 'Jehovas Vidner' i, som jeg er blevet spurgt om ikke det er?
Vi skal kende dagen for Hans komme, så vi er klar.
Når en by, virksomhed, institution eller hvad det end måtte være, skal have besøg af Dronning Margrethe II af Danmark, så bliver ALT gjort rent. Gaderne fejes. Blomsterbede luges for ukrudt. Alt ryddes op og sættes pænt. Støv og skidt fjernes. Og det er bare på strækningen hun skal gå/køre. De personer, som hun skal møde, planlægger, forbereder, øver sig og tjekker igen og igen om der er noget som ikke er som det skal være, inden kun kommer, så ALT er klart, rent og pænt når hun så endelig ankommer.
Når kongehuset holder bryllup, er INTET overladt til tilfældighederne. Absolut INTET! Alt er øvet, indstuderet, gennemgået, drøftet, forberedt, rengjort, pudset, vasket og tjenerne er på sine pladser.
Hvilke forberedelser skal DU have gjort???
Abonner på:
Opslag (Atom)








