onsdag den 8. januar 2014

Åbenbarings kryptiske sprog

Sad i går aftes og læste lidt i Åbenbaringsbogen, og nåede så til kapitel 9:17 som lyder: 

"Og således så jeg hestene i mit syn og dem, der red på dem: De havde ildrøde og dybblå og svovlgule brynjer på, og hestenes hoveder var som løvehoveder, og ud af munden på dem stod ild og røg og svovl."

Sad og tænkte lidt: HVAD I ALVERDEN BETYDER DÉT???

Tænkte så, jeg ville prøve at slå det op på grundsproget og se hvad dér står og om det vil kunne kaste lys over teksten? Så gennemgik det ord for ord og skrev så en anden oversættelse, som lyder følgende:

"Og således så jeg hestene (de) der havde besat deres område, bar armering på overkroppen som med ild og med rød kant om sort og med svovl. Og deres herre var som en brølende løve, og fra deres mund udgik som et sværd, ild og røg og guddommelige ord om magt til helliggørelse."

Jesus beskrives som Løven af Juda, mens satan beskrives som en brølende løve...


Det fik mig til tænke på selvmordsbombere med selvmordsveste. Jeg googlede derfor dette og dette var så det første billede der dukkede op:





Så ved at dykke ned i grundsproget, kan vi faktisk få et langt tydeligere billede af hvad der reelt står.

Jeg lader billedet stå lidt endnu, og vender så tilbage til studiet...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar